OSF-deelnemer uitgelicht: Ice-World International - Orange Sports Forum

OSF-deelnemer uitgelicht: Ice-World International

Om OSF-deelnemers nog meer onder de aandacht te brengen, licht OSF eens per maand een OSF-deelnemer uit via haar online kanalen. Deze keer is het de beurt aan Ice-World International, een bedrijf die zich specialiseert in mobiele ijsbanen. Zowel in Nederland als in de rest van de wereld zorgen zij voor de ultieme ijsbeleving. We spraken met Rolant Groen.

Korte introductie over uzelf en Ice-World?

Sinds 2016 ben ik werkzaam als internationale sales & marketing directeur bij Ice-World. Een inspirerend bedrijf, met name door het oer-Hollandse karakter van onze producten en proposities, het internationale karakter en de mogelijkheden die er liggen om de hele wereld kennis te laten maken met schaatsen!

Of het nu is voor recreatief gebruik of sport, overal ter wereld wordt schaatsen als een unieke ‘experience’ ervaren, waarin verbinding en beweging centraal staan.

Sinds 1992 heeft Ice-World wereldwijd duizenden klanten geholpen met advies en implementatie van mobiele ijsbaanconcepten, met creativiteit, vakmanschap en gevoel voor de klantbehoefte. Ice-World staat voor het plezier van echt ijs: van recreatieve evenementen tot funparks en sportarena’s.

Wat is het doel van Ice-World in het buitenland?

Ice-World is wereldwijd marktleider en toonaangevend in mobiele ijsbanen. Elk jaar genieten miljoenen mensen op een van onze 600 tijdelijk en permanent geïnstalleerde ijsvloeren. Door de gepatenteerde manier van ijs maken en vernieuwende ijsconcepten biedt Ice-World de ultieme ijsbeleving, zowel op kwaliteit als op kostenefficiëntie.

Met het hoofdkantoor, magazijn en productie in Soest, verkoopkantoren in Nederland, Duitsland en China én een internationaal netwerk van dealers en partners, levert Ice-World mobiele ijsbanen in alle vormen en maten, voor vrijwel elke locatie ter wereld.

Het doel van Ice-World is om onze ijsbelevingen over de hele wereld te laten terugkomen. Kwaliteit, uitmuntende service, innovatie en creativiteit, dat is waar wij voor staan.

Kunt u enkele concrete voorbeelden geven van succesvolle projecten in Nederland of het buitenland?

In het Olympische Stadion kreeg Ice-World voor de tweede keer de eer om het ijs ‘te leggen’ voor het WK allround op de Coolste Baan van Nederland. Er waren meer dan 120.000 schaatsende bezoekers in de weken voor het WK en ruim 50.000 toeschouwers tijdens het WK.

Onze partner Ice-America realiseerde in de maand december een plaatje van een ijsbaan met een fontein in het midden, omgeven door 5 miljoen lichtjes. Kings Island is een familie-attractiepark in Ohio, met meer dan 100 achtbanen, veel shows en een waterpark in de zomer. Gedurende het Winterfest was de Ice-World ijsbaan dé publiekstrekker van het seizoen.

In Gouda hebben we afgelopen winterseizoen een rondje om het stadhuis gelegd. Met een omtrek van 183 meter, kon jong en oud bijna een maand genieten op ruim 800m2 ijs. `

Waarom bent u lid geworden van OSF?

Wij begeven ons in een nichemarkt. Daarom is het vinden en onderhouden van een netwerk essentieel. Bij OSF krijgen wij regelmatig de gelegenheid om mensen in deze markt te ontmoeten en met elkaar van gedachten te wisselen over mogelijke kansen.

Wat kunt u voor andere OSF leden betekenen en wat kunnen OSF leden voor u betekenen?

Ice-World heeft wereldwijd een breed netwerk opgebouwd in de sport-, evenementen- en recreatie industrie. Wij brengen andere leden graag in contact met hen en proberen altijd te zoeken naar mogelijke samenwerkingsvormen.